Meer fans op Facebook!

Binnen twee weken een vertienvoudiging van het aantal Facebook-fans. Met dat resultaat kijkt Bogaerts Optiek tevreden terug op haar eerste stappen op social media. Hoe?
Met een sympathieke winactie, een effectieve inzet van Facebook-ads (budget niet meer dan
€ 125,-) en vooral regelmatige creatieve, visuele content bij het thema ‘Like this Legend’!

Like this Legend-campagne

Oké, het moet gezegd: we begonnen met ‘maar’ 43 volgers, maar dat waren er twee weken later bijna 650. Geen actiebeluste Facebook-freaks uit het hele land, maar grotendeels relevante volgers uit het verzorgingsgebied van Bogaerts Optiek (regio’s Oss en Wijchen). Kwaliteit boven kwantiteit!
Een korte toelichting op het succes van de ‘Like This Legend’-actie, opgebouwd volgens de 4 B’s:
1) Begin (bij bestaand)
2) Boeien
3) Bereik
4) Binden

 

1) BEGIN
Start je social-campagne bij je bestaande connecties. Immers, 84% van de fans zijn huidige of voormalige klanten! De campagne hebben we actief gecommuniceerd ook via overige communicatiekanalen, waar Bogaerts al in contact staat met haar klanten: website, e-mailings én natuurlijk de winkelvloer met medewerkers, Optiek TV en actieflyers!

bog-fb-website

2) BOEIEN
Met de zomervakantie voor de boeg, bedachten we voor Bogaerts een sympathieke win-actie. Alle Facebook-volgers maakten kans op een Ray-Ban Aviator. Thema van de actie: “Like This Legend? Win One!”. Relevant vanwege de timing (de actie eindigde op de vrijdag voor de schoolvakanties, de winnaar/winnares kon dus met de nieuwe zonnebril op vakantie!) en aansprekend vanwege het krachtige merk en populaire product.

bog-fb-content03

3) BEREIK 
Om meer fans op Facebook te krijgen, wilden we uiteraard niet alleen bestaande klanten bereiken, maar een bredere doelgroep. Facebook-ads zijn een effectief middel om de actie onder de aandacht te brengen, waarbij je bovendien goed kunt targetten bij wie je de actie specifiek wilt tonen. Met € 125,- budget werden ads en posts onder de aandacht gebracht bij mensen in de regio Oss en Wijchen. De speciale Facebook-actiepagina ondersteunde als een likegate (conform de spelregels van Facebook).

bog-fb-stats02

4) BINDEN
Door regelmatig updates te plaatsen die aansloten bij de actie en interesses van de doelgroep én passen bij de positie die Bogaerts inneemt, bleef de actie onder de aandacht én werden volgers verder betrokken bij Bogaerts. Immers, 85% van de interactie vindt plaats in de nieuwsfeed, dat is het epicentrum voor Facebook-gebruikers.

bog-fb-content02

bog-fb-stats02

 

Benieuwd hoe jouw bedrijf of merk Facebook en andere social media kan inzetten als onderdeel van je marketingcommunicatie? Neem contact met ons op!

Leestip: ‘Facebook voor de kleine ondernemer: 5 voorbeelden’ op Marketingfacts